Öroninflammation

Barnen har klara sig förvånansvärt bra från virus men i söndags kom det lite smygande huvudvärk, rinnande ögon (tror väl jag mest på överansträngning) allt eftersom även lite halsont, feber men ingen hög och något lite förkylning. Sen small det till i onsdags natt öroninflammation...Som jag tjatade om dessa näsdropparna...-nä men jag är inte så förkyld. Ringde vc och fick drop in tid på LÄTTAKUTEN. Vad är det tänkte jag men men kan ju inte fråga kanske har funnits länge och kanske därför dom inte sa nått när jaha stormade in med Emmy i våras utan att boka tid. Elsa och jag vi satt och vi satt, vänta och vänta. Vi var där lite innan 13.30 och kom in till en sköterska kl 14.15. Det positiva är att jag nu vet hur jag loggar in på vården guiden och gör mina ärende online. Ska nog ta med mig den idén till områdesmötet nästa gång, lärknuten behöver jag skriva mer om den....jag blir lika hyper som hypernet. Allt nytt är svårt i början.😎😉
 
Igår fick Elsa lite ork tog med sig dom andra tjejerna ut fixa och trixa = städa ute. Måste ju låta lite skojigt när haft säger -Olivia kommer snart , dags att städa.- mamma är klockan snart 21.00? -Ja!! Den där Olivia kommer jämt så sent...ha ha ha
 
Denna lunch box är köpt i Danmark så smart, skulle ha köpt flera och kasta allt skit man har i sitt plats skåp. Där skulle det också behövas röjas. Hushållsmaskiner som inte används mm
 
 
Elin och Emmy gick till lekparken dom tycker att det är så roligt. Säger alltid när dom går iväg ha så roligt och ta hand om varandra, kom hem om det är något. Så frågar jag alltid efter reglerna. Elin rabblar och Emmy säger ja ja mamma Elin vet dom. Emmy älskar att åka vagn när Elin kör. Elin älskar att få vara "mamma".
 
Kan ju skratta så man....
Åker i bilen till Nyköping 
Emmy vill så gärna dra ned rutan...Hon är sååå svettig.
Pappa har du låst mitt fönster?
Ja
Varför...är svettig i min panna.
Du har ditt vatten, drick vatten
Dricka?! Men det kommer inte på min panna då. Min mage....så visa hon hur vattnet skulle rinna ner i magen.
Vi skrattade åt henne väldigt mycket och länge.
Kloka dom små 😊