Sommarens frågor

I väntan på svenskar ska komma in på banan. Guld läge eller ej är ju frågan. Det är så spännande, skulle behöva hänga tvätt.
 
Nu är det ett tag sedan sommarlovet var slut. Så lite efter såhär tänkte jag och min famij svara på några frågor som jag har tänkt göra länge men inte haft tid till. 
 
1. Vad är det bästa med sommaren? 
Jenny: Man kan sova länge, vara ute hur länge man vill. Men det är en helt annan grej att jobba också. Allt blir liksom roligare på sommaren. Min kropp mår bättre och denna sommar var toppen. 
Johan: varmt och skönt
Elsa: sommarlov 
Elin: leka massor
Emmy: blåsa såpbubblor 
 
2. Favorit outfit på sommaren? 
Jenny:Klänning och foppaskor 
Johan: trekvarts short och träskorna 
Elsa: shorts och linne
Elin: allt i ett
Emmy:barfota 
 
3. Strand eller pool? 
Jenny:Det beror på vilken pool och vilken strand.
Johan: bryggan/sola 
Elsa: sjö, kul och simma
Elin: badhuset 
Emmy: mormors sjö
 
4. Shorts eller kjol? 
Jenny: shorts 
Johan: shorts 
Elsa: shorts 
Elin: gärna klänning 
Emmy: forst klänning 
 
5. Använder du solglasögon? 
Jenny: nej 
Johan: ja
Elsa: nja
Elin: ja
Emmy: ja
 
6.Vad är ditt favorit sminkprodukt på sommaren? 
Jenny:Jag använder inte mycket smink alls.
Johan: Nivea 
Elsa: väldigt lite men mascara, ögonskugga och läppglans 
Elin: jag älskar smink
Emmy: nagellack 
 
7.Favorit minne ifrån 2017? 
Jenny: alla små utflykter till sjön och att umgås tycker jag är viktigt.
Johan: husvagnssemester 
Elsa: en rolig sommar
Elin: åh det är så mycket 
Emmy: sova över
 
8. Varmt eller kallt? Varmt? 
Jenny: både och
Johan: kallt vatten 
Elsa: varmt men inte för mycket.
Elin: varmt, det är svettigt men roligt
Emmy: lagom 
 
9.Favorit sommar aktivitet? 
Jenny: 15/14 rolig lek och god mat ligger mig varmt om hjärtat 
Johan: cykla mat  
Elsa: göra slime, kompisar, hästar 
Elin: sova över
Emmy: leka roll leker 
 
 
10. Var du på något speciellt ställe i somras? 
Jenny:lysningsbadet 
Johan: i en grävare 
Elsa: hos kompisar, stallet
Elin: Danmark 
Emmy: lekparker och poolen hemma