Från Facebook 2015-03-29

Nu är jag både trött och besviken på allt snack. Jag är inte gravid bara lite kärleks fet.
1. Så rekommenderar läkar teamet mig att inte skaffa fler barn eftersom min kropp har genomgått 4 förlossningar och är sliten. Det kan ju vara en sorg i säg att kroppen säger stopp.
2. Johan vill inte
3 Så tar jag regelbundet p-sprutor. 
4. Så har jag tyvärr en sådan kroppsform pga mitt rörelsehinder. Har bla svaghet i höft, svanken och bäckenet. Kan inte rotera runt därför blir magen "först" 
Om mitt rörelsehinder är det också prat om. 
Lite kort om mitt liv för dig som har intresse.
Förtidig född
"Skadan" kom i samband med förlossningen
Resultatet blev en CP-skada för att förklara de lite kort läs punkt 4.
Fick stöd gips och hela den karusellen med operationer och vecko vis på Eskilstuna "näckis" Träning träning i åratal än i dag.
4 år gammal hade jag svårt att få kompisar alla sprang ifrån mig. Började på Norrgården och trivdes och fick en och annan kompis.
Envisheten har hjälpt mig genom min skolgång, har gått i vanlig skola Bie, Tallås
Vårdskolan och Duveholm på barn och fritids programmet med inriktning på förening och anläggning. Har genom min skolgång träffa många underbara kompisar 7-8 st som jag även har regelbunden kontakt med i dag.
2,5 år började jag RIDA på ridskola som i del i min sjukgymnastik = hästar blev mitt liv i år ut år in. Hästen blev min bästa vän och bar på mig i skog och mark. Hästen/Bonanssa/Hunter/ Dove/ Cerilla/ Cassius/Dante fanns där för mig precis som jag var. Även mina egna hästar. Ja som ni förstår blev/är mitt häst intresse stort och jag fick ett RIKTIGT jobb och anställning. Djup tacksam.
12 år lärde mig cykla utan stödhjul och simma på sommaren. Fick också veta att jag hade läs & skriv svårigheter.
Kärlek och killar fanns givetvis i mitt liv också minns att jag tyckte att det var pinsamt att dansa på discon men roligt att "få" vara med. Ni som var med på magasin/arena tiden jag har också varit ung och glad. Tur att hästarna fanns så det inte blev så sena kvällar utan ANSVAR upp och hoppa.
18 år körkort på vanlig bil fast automat. Det var en spännande tid men fick det i handen till Slut. Vilken frihets känsla. Haft 3 bilar.
En tid framöver nu så var det hästar, stallet och tävlingar mycket roligt MEN vad pengar det gick åt så här i efterhand. Finns massor jag skulle kunna skriva om alla roliga tävlingar och vilka otroliga erfarenheter set gett mig.
20 år i okt/november flytta jag Jenny östlund hemifrån till en etta på 32 kvm bodde på norr nära till sultans och järnvägs grillen även en och annan pizza. Har flyttat totalt 8 gånger.
Vid 20 års åldern vill jag påstå att jag var vuxen, hur vuxen var jag?
 
Detta var i korthet om mig. Tack för att du läste. Undrar du något? Skriv ! Jag svarar.
Väl mött Jenny.
 
Jenny penny jensan blenda Östlund