Hästarna

 
 
Är född -79 år och utbildad Barnskötare med inriktning på föreningsliv/drama samt Ridledare och andra kortare kurser inom barn/häst.
Jag har jobbat som "lektant" vid Grällsta Ridcenter tre somrar, vilket var både roligt och utvecklande!
 
När jag var 16 år fick jag en egen ponny, en söt new forrest valack som jag började tävla dressyr med. Sedan blev det en övervuxen connemara valck som jag fortsatte att tävla dressyr med. Jag ville mer och utvecklas, komma längre.
Gjorde en stor satsning efter SM vinst i maj 2000.
Köpte då ett vackert halvblods valck vi tillsammans gjorde olika mönstringar och samla poäng. Efter en has skada in på leden blev han stånde allt förlänge. Jag fick då låna en häst från storstaden. Passade otroligt bra och hade så roligt tillsammans på tävlingsbanorna. 
 
Jag har tävlat dressyr upp till ELIT nivå men fick trappa ner när annat kom in i livet....min familj och jag bor i samhället Bie, där vi har dammråttor och 3 döttrar som föddes 2006, 2010 och 2013
 
År 2000 började jag jobba på KRF och trivs kalas! Det är ett roligt jobb och passar mig som handen i handsken :)
 
Detta visste ni inte om mig:
 
År 2002 den 24 januari kom det viktigaste telefonsamtalet på länge..."Ryttarfoten" in i Handikapplandslaget, En härlig resa!
 
År 2008 fick jag ändrade familje förhållande och ekonomi höll inte att vara "häst jenny" längre. Vilket jag ibland kan drömma mig tillbaka till som nu när våren kommer. Alla tävlingar kör igång.
 
Vi ses i vidare på bloggen.