Vit jul

Det är kopierat från min fb idag
 
 
Bästa julklappen En Vit Jul 2017
 
”Det blir inte så mysigt. Nej det blir läskigt”
 
Hur många glas alkohol dricker du i veckan, på helgen, månaden och på ett helt år? Mer om mig själv och alkohol på bloggen.
 
Jag är uppvuxen i en by utanför Katrineholm med min mor, far och med en lillebror. Alltid haft katter, hundar och kaniner. Skulle väl kunna säga i en svenssons familj med bil och husvagn också. Har föräldrar även idag ställer upp i vått och torrt. Aldrig nått problem. Fanns även där, tillsammans med min första fylla. Det var inte så spännande med alkohol för min del, inget för mig. Inte heller för mina föräldrar heller. Visst har de fira vid unika tillfälle en . Jag har aldrig fått alkohol i present av dom och heller aldrig blivit sviken där alkoholen varit inblandad. Jag har endast bra minnen av högtider som julen. Kah har varit det där barnet som har längtat och väntat på julen. Höra julstöket, klä julgranen, baka, julpynta och umgås. Titta på julkalendern varje morgon, att få räkna ned till julafton, att tomten finns en på riktigt. Att få Vakna upp till en mysig afton med en stor förväntan över att finns det snö? Finns favorit knäcken? Kommer det dofta nejlikor? Kommer vi dansa kring granen?
 
 
Nu när jag har egen familj med en spridning på ålder på Barnen så är det självklart för mig att ge dom fina mysiga minnen med en Vit jul.
 
Jag frågade Elsa vad julen var för henne. Hon svarade mig utan Att behöva tänka så länge. Att få sitta framför brasan med oboy, te eller varm saft, träffas och prata.
 
Jag är inte nykterist men dricker alkoholhaltiga drycker mindre än 4 gånger om året. Vet att jag sätter mina barn och andras i färsta rummet. Det är så kort tid i livet som barnen är små och vips så är dom 15år och skaffa sin förta kille, hjälp 😀 Jag har valt att finnas till 120% för alla !