5 blir 6 stycken

Barn och djur är en svår fråga tycker jag. Vi har en kanin som heter Adam och är 4 1/2 år men pga allergi fick Adam bli ute kanin men trivs väldigt bra med det. Över en vinter tyckte vi synd om honom så då "fick" morfar Adam i namnsdags present. För att bo i en box istället över vintern. Tokigt så blev Adam kvar. Trivs väldigt bra på landet.

Jag har alltid klara ut och stått emot denna "svenssons" familjen men nu har jag halkat dit HUND. "Ok det kommer att vara mormors hund"😉 Har läst om hur bra det är att skaffa hund: Har en vän för livet, aldrig ensam, får motion, får en bra start på dagen, gör en gladare. Detta kan ju också passa in på vilket djur som helst. Jag som vuxen VET att djur kan göra underverk och vilket ansvar det är.

Hursomhelst är den svarta tussen välkommen 

 

Född 3/9 Har päls som en pudel och längre hår men ser ut som Lhasa apso. Oerhört söt

 

-Nu mamma när vi har hund kan vi lika gärna ha häst också. Är nästan samma sak, eller hur?

Den frågan låter jag vara obesvarad.