Virrigt

Vilket underbart vänder vi hade i helgen. Vi ha hunnit njutigt en hel del av sol, matlagning, bus, lek, Cross och djur. Jag fixa det sista inför nästa vecka med handling och lägga fram kläder. Känndes som att jag hade sten koll... kan ni förstå känslan när personalen ringer från förskolan och frågar vem det är som ska hämta Emmy? Kan säga i några sekunder att jag också undrande det. Tankarna börja snurra omkring... Elin, hmm ja hon ja hon är på fritids MEN fritids har inte ringt. Jag ringer och undrar om Elin är kvar och det var hon mem absolut ingen fara alls och inte behövde jag stressa. Inte svara mormor och morfar i telefonen. Hur är det äns möjligt att virra till det så att barnen inte blir hämtade? Så pinsamt och förskräckligt för barnen! Men så tänker jag det är ju mänskligt att virra till det. Första gången på 8 år som dom blir ”glömda” Det skulle ta för lång tid ör mig att åka hem och hämta ca 20 min. Som idag säkert skulle ta 40 min med lots. Allt slutade lyckligt och ingen behövde sova över på förskola och fritids. Tack för all hjälp idag.