Hjärtan


 
♥️ Igår eftermiddag började alla vakna till liv lite. Ja en smula och mitt hopp börja infinna sig.
Elin varit feberfri mer än en dag och äntligen få gå till skolan efter en vecka hemma.
Emmy går på halv fart men har ork att små jäklas lite med syskonen som just för tillfället har noll tålamod. Ligger på 38,6 i temp hostar och hostar... som det inte vore nog så är det lika bra att få ont i örat också. Men som sagt näsdroppar och Ipren och svalt runt omkring och dempad belysning. Igår 21.15 kändes det som att jag längtade efter att ha lite äldre barn men vips så hade jag fått lite klapp på axeln och råd. Tack, grannen hade alvedon och en annan tipsade om vitlök att lägga i ytterörat. Alltså vi sov från ca 00.30-07.30. Kan ju ärligt säga att det tar på krafterna att vara ”gammal” och ha sjuka barn inte som att vara 27 i varje fall. Märks tydligt att sömnen är viktigare ju äldre jag blir i varje fall.
Elsa var den som insjukna sist. Emmy frågade Elsa: Elsa kan du gå? I 2 dygn har Elsa legat i sängen och levt på Alvedon och vatten. Igår som jag skrev tidigare då på eftermidagen även Elsa röra på sig....TILL SOFFAN....
Symtom
ont i huvudet
hosta kommer smygande
hög feber !!! HI liksom
febern går ner och upp till ca 38,9
förkylning och nysningar typ 1000st
Hostar tills man nästan känner att där hosta jag av ett revben.
Tillfrisknade
lång tid eftersom halsen är helt sönder hostad
hostan är kvar
kan ta upp till 1 månad innan du känner dig själv/barnen.
Hoppas att du där ute slipper denna influensa med dom mindre barnen i varje fall♥️
Förutom dessa hjärtan finns det säkert 3 till utan att behöva leta...
Elin - Elsa - Emmy