Danmark

Jag och tjejerna i en bil och i en annan bil sitter mormor och morfar, vi är på resande fot. Så stolt över mig själv att jag körde mer än halva vägen själv.
Rast och pyssel i bilen
Alltid spännade att åka bil men resan gick fantastiskt bra och tjejerna hade till och med roligt.
Hemma i Sverige så planerade vi för vad vi skulle äta och ha med hos. Men det mesta finns i sommarstugan. Tillfrukost önskade barnen stekt ägg på rostade toast bröd, självklart. Min morgon jakt började att öppna varje skåp efter en brödrost. Jag letade efter en brödrost 🤣 enligt mig fanns det ingen. Jag har aldrig sett en Dansk brödrost. Menar ni allvar?! Jodå och så skratta vi...Snacka om lite omständigt att rosta bröd först på ena sidan och sedan vända och bränna sig!
Sitter med mina fötter i ett havs bad och mobilen i knät för att den inte ska få solsting. Pratar med Emmy om snäckorna, upp på min ena fot krymper en krabb bebis, jag skriker till och flyttar mina ben och min mobil får sig också ett havs bad... skit också. Mobilen verkar fungera , tur 😀
Varje Tisdag i juli månad har byn marknad med drick och mat tält, glass kiosk, grill tält och hoppborg. Så mycket folk men väldigt roligt och väldigt varmt. 35 grader varmt på ett öppet gärde så Elin och jag åkte ”hem” titta på sista delen på fotbollen. Sverige vann!!