Glädje tårar

Jag kan inte allt men väldigt mycket och jag ser inte mig som rörelsehindrad. Utan hur många klättrar i berg, åker skidor eller skridskor. Barnen har fått pröva på det mesta men inte med min hjälp. Istället har jag stått vid sidan om med peppande ord och stöd även en och annan kram har delas ut. Ni vet när viljan finns och kunskapen finns men att ta steget till ett JA....vägen dit har varit lång. Som många av er vet eller läst att jag har ett stort intresse som jag själv valt att stoppa åt sidan under mina barns småbarns år. Vänta är det svåraste jag har men till hösten är mer än Emmy 4 1/2 år, det går ...!? Det kommer att bli en vinterhäst till hela familjen. Det var såhär det började, jag svarade på en annons! Gahhh... skriva om sig själv... Halloj Jenny Östlund här. Lite bakgrund I familjen är vi 4 hästtokiga tjejer, en man som får hänga på och en knä hund. I dagsläget finns ingen egen häst. Utan min egna ridning har varit väldig lite under småbarns åren. Elsa 12 år (144 cm 42kg) rider LC nivå börjar få kläm på vad ridningen handlar om. Har startat två klubbdressyr under våren och tycker det är kul. Rider på Trolldal 2 gånger i veckan. Elin 8 år (134 cm 40 kg) nyb tycker att det är kul men svårt. Rider på Trolldal 1 gång i veckan. Emmy 4 1/2 år (116cm 22kg) ponnyridning nivå, pyssla, borta, mocka är spännande och kul. Tänker ett stall där hel inackordering finns att tillgå det passar oss bra pga av mitt funktionshinder. Trolldal där jag jobbar eller Stall hemmet i Bie där vi bor också bor. Vi kommer gärna vid tillfälle och tittar på era ponnysar... kanske finns det någon till salu som i framtiden kan bli aktuell för oss. Vi hörs vidare. Mvh Jenny (lite begränsad att ta samtal men ringer gärna tillbaka) Fick ett Mail att vi var välkomna att provrida och information helg den 30/6-1/7. Vi åker iväg på våran mini semester ca 30-40 min från Katrineholm. Vilken idyl att få vara i! Ett dyn ska vi vara här och ta del av kunskap och underbar ridning. Innan vet vi att inget är klart föräns allt har klaffa, att vi har blivit godkända som fodervärds familj, provridit och vänt och vridit på ditten och datten.... spänningen var olidlig men alla väntade snällt.
Vi fick stugan Smul att natta över i (ja jag vet vi kunde ha åkt hem men VI ville vara kvar)
Här har alla tre ridit klart, det pratas lite om hur det kändes och vad som vi isf har att jobba med. Ponnys namn är Akleja född 2000 136cm (c-ponny) ras connemara ♥️ Alla var så duktiga om man nu kan kalla det under lite press. Att visa sin absoluta bästa ryttar talang men vi tänkte att vi åker tillsammans och gör något roligt tillsammans som vi tycker. När man sitter där och inte vet något men vi fick chansen som ni kunde läsa i texten ovan.
Så bussig i all hantering och i ridningen, hon anpassa sig efter Emmy, Elin och Elsas nivå, kort sagt så fick man vad man bad om! ♥️ Gått på ridskola innan hon blev vinterhäst för två år sedan. Det var tveksamt att Akleja skulle trivas som vinterhäst och vars lite mer som privat. Det har gått väldigt bra. Välkommen till familjen Östlund.🐴 Jag är så fantastisk glad att vi vågade ta chansen och vi tillsammans med viss hjälp kommer att älska denna ponny.
Anonym

Åh vad roligt 💕 Stort grattis och lycka till. Kram Madelene