Klubbmästerskap

Jag har skrivit förut om Lingondressyr. Där tävlingen slutade sist så har vi inte legat på latsidan utan fortsatt se framåt. Haft utvärdering på tävlingen som varit och planerat för ett KM. Det är helt fantastik stämning mellan ryttarns. Det spelar ingen roll om du är elev eller privatryttare utan alla tar emot hjälp och råd från alla håll. Även denna gång bestämde sig Elsa att vara med tillslut och denna gång på Hill. I måndags kom Elsa till Hill och stallet efter skolan för att fixa utrustningen, putsa och byta schabrak även putsning av stövlar och lägga fram kläder. Lite sena kanske vi var ut till stallet, vi åkte 8.20 och Elsa hade start tid 10.10. Ha ha ha teamet stod redo 9.35. Jag som allt i allo 😉
Sista fin liret innan utrustningen på både ryttare och Hill
Mini KM startade Elsa i för dom upp till 13år och LD:1 Målet var att komma så nära 60% som möjligt men framförallt komma över 53,4% Elsa tyckte själv att hon kändes sig duktig, med bra tävlings nerver och Hill lyssnade på henne. Ritten kändes bra och rolig men svårt att få helt stillhet i halterna.
Föreningen med ♥️ på rätta stället Alla ryttare under dagen fick en sponsrad gåva från Hööks. Som uppskattas verkligen. En mening som kom från en av pristagarna ” Jag är så duktig, jag är över lycklig !” Så kom mina glädje tårar ner på min kind. Jag törs nästan lova att föreningen har fått blodad tand för att anordna fler Lingondressyr ! Frågan återstår om familjen Östlund återkommer, hmm komma upp i 60%. Tredje gången gilt ???