Läslov

Tisdag

Övernattnings gäst och massor av små grejer att bocka av. Jag började med att lyssna på underbara barnskratt i lekens fantasi. Tiden gick så snabbat på morgonen... jag tänkte, tog det verkligen så här lång tid på toaletten...men men okej! Som tur var tog jag mig en titt på mobilen innan jag skulle fara in till stan för att klippa mig. Helt plötsligt fanns mer tid... jag hade tittat på en klocka som inte var omställd. Nu hann jag äta frukost också...

Lite tid över så passade på att panta en del burkar och flaskor 118 st och det finns fler!

 Förre
 
Efter... skratt inte så mycket skillnad men skillnad i plånboken. 4 klipp 2 vuxna 2 barn = 1470kr 🙈 16.57kr kostar disel nu förtiden, full tank = 960kr är ju inte klokt. När tar utgifterna slut?!  Vacc på hund och häst = 983kr Jag jag tänker att jag behöver skor, vantar, mössa ( men andvänder inte det, mössa alltså) osv men Vi lägger heller pengar på tjejernas intresse. Ska inte skriva vad detta intresse har kostat denna månad🙈 Vad är det vi har dragit in på? Får fundera och återkomma...

 

Huset stod kvar när jag kom hem men tyvärr frukosten också. Dags att snurra igång alla i huset...Hit och dit, här och där, upp och ned osv och in och ut, tugga lunchen. Stressigt. Ringa några samtal pga att kraften gick ur Elsa. Elsas dag idag ! Hon som hade bjudit in till namnsdags firade i stallet och titta på henne och Akleja vid hopplektionen. Men icke, jag hade klätt mig lite finare och alla barn klippta, fint. Där fick Taxi mormor rycka ut. Elsa känner sig inte allas pigg. Tack för all hjälp idag när ”kör schemat” inte gick som det var tänkt. Ett mini firande blev det ivarje fall.

Strumpor, första hjälpen i att laga kläder, schabrak 

Imorgon väntar en ledig dag för mig och alla barnen. Har gjort någon slags muskel låsning i skuldran, kan knappt gå eller andas. Klart att det löser sig med stretcha ut arm och skuldran, tröttsamt bara.