Måndag en gång för ALLA

 

 

Den här gången sviker minnet mig med att komma ihåg, matlista. Hur mycket jag än tänker så kommer jag inte ihåg mer än allt ONÖDIGT jag/vi har ätit. Det är super lätt att komma in i gamla rutiner = ät mig 🤩 men det var ju NEJ! Nu är det gjort denna helg

  • Fredag pizza, läsk
  • Lördag Pinchos, läsk
  • Söndag pommes naggets

🙈🙈🙈

 

 

Elsa och Emmy hade så bus mysigt söndags tills Emmy blev tok ledsen. Hennes onda fot som var påväg tillbaka... NEJ så kom hon hoppandes på ett ben... SUCK och så svullet!! Kramar och torka tårar, dags att linda ett stöd runt foten.

Självklart kommer inte en olycka ensam, eller??? Upptagen som jag var så hade jag ett par missade samtal från skolan och Elsa. Hade hunnit fram till min mor och far så ringde Elsa.- säg till mamma att skolan vill prata med henne, Elin har gjort sig jätte illa. - Det vore bra om du kan komma, säger skolan. -Ok, 7-10 min kommer jag. Inte hade Emmy och jag ätit och jag börja jobba om 50 min 😅. I bilen ringer jag Emmys förskola och säger att hon kommer när hon kommer för att Elin gjort sig illa. Åkandes till skolan med bomull, sterilt vatten, plåster och tejp. Håller alla tummar att tån sitter kvar på foten och att Elin slipper lätt Akuten. Det gjorde ont och det såg inte trevligt ut men jag beslutade att det inte värre än att bli trampad av en häst... Mat i magen fick Emmy och jag av skolans mat (vi betalade) Det var väldigt god mat och en stor sallad buffé! Rekommenderas 🍽

Emmy och jag kom i tid!

Jag hade lite och göra efter en tävlingshelg, att inventera, städa av i köket och allmänt plock. Roligt att den ena dagen är inte den andra lik. Barnen var lyriska att berätta om helgens tävlingar, allt dom upplevt och minnen som medlemmarna samlar tillsammans. Helt plötsligt får jag en magkänsla att titta på min mobil (har alltid ljudlöst på, för att jag behöver inte vara tillgänglig 24/7 överallt. Utan kan bestämma själv över min tid. När jag jobbar går det att få tag i mig ändå) Mycket riktigt hade jag missade samtal från olika kontakter. Plus att det kom en snäll stjäl och hämta mig, Tack♥️ vi gjorde ett byte en stund. Elsa satt med om lindad fot med kyla. Hade råkat ut för ett hästsko tramp med ett vrid moment... så svullet... Börjar bli rätt van nu att ta beslut. Även denna gång, det kommer att läka av sig själv. 

Vi har lite sko problem efter dessa dygn och halta är vi alla 4, då har vi något gemensamt 🤔♥️