Bakdag

Igår kväll slog det mig att inte behöver vi upp och passa tider imorgon. LOVDAG=studiedag!! Jag bestämde att inte ställa något larm. Jag vaknade 04.09 och var kissnödig, suck. Sen så tyckte jag att alla barn snurra runt i sina sängar och jag vågade knappt andas. Det är ju såklart svårt att ha en god natt sömn med stängande huvudverk och snor i hela hjärnan. Barnen kämpar på ändå. Det passade oss perfekt med ledig dag mitt i veckan. Det blev en lång och härlig morgon med lek på övervåningen innan frukost. 

Jag smög ner i förväg och fixade en ”Elsa frukost”. -Mamma hörde du att jag sa att jag ville ha det här till frukost?

-Åh, jag kände att det lukta bacon!

-MAMMA !!! Ska vi äta en sådan här frukost !? 

 

 
 

Alla kusiner tycker om att vara och leka med varandra, fast det är ett ålderspann på 0-12år. Gäller att vara påhittig och flexibel. Elin och Elsa kom på tillsammans... vi kan baka!! Självklart, bra idé 😀 Det var strålande sol men vi baka ändå. Det blev en naturlig uppdelning. Belle sov din förmiddags lur ♥️ William och Emmy lekte familj på olika sätt🛏👶🏻 Simon och Elin bakade chokladbollar, Elsa och Sebastian fixade och trixade till karamelliserad popcorn! Alla var så duktiga och vilket samarbete. Svenska, matte och hemkunskap på en och samma gång. 

 

Efter lunchen som bestod av grillspett av våran fantastiska ”frukostbrunch” så bjöd kusinerna på en suverän lovfika! Även dom som inte hade varit med och baka så mycket var nästan med vid fikabordet i varje fall. Jag kan helt ärligt säga att en sådan här dag med skratt, sammarbeta, glädje, djupa samtal som vi tjejer kan behöva ibland och en hel del knas = ger energi till 1000! Tack 🙏🏻

 

 
 

 Nu ska jag gå förbereda för skoljoggen imorgon. Det blir en utedag på Kurortsvallen men egen matsäck och lunchen blir enligt tradition från skolan korv m bröd. Jag tänkte att jag fixar nått lite mer matigare som... ja aa... äggröra🤔 Inte säkert heller att barnen är 100% friska. Vi bestämde att vi sover på saken och tar beslut imorgon 7.30👌🏻