Hjärnkoll-nä

Veckans matsedel 

  • Rester från helgen, Pizza
  • Kyckling och currysås
  • Tacos
  • Ris och falukorv i ungen 
  • Pasta och kyckling spett

 

Hur har din lördag varit? 

Jag satt ner för första gången kl 14.45 fast då åt jag lunch... tillsammans med familjen. Jag är tacksam över att jag drack fem klunkar kaffe kl10.00. Jag hade tagit fram reklamen, telefon och gjort kaffe. För att sätta mig i lugn och ro och planera veckans matsedel, inköp osv. Jag slänger en blick på klockan och en gång till Men hur lång tid tar det att åka till Crossbanan...? Slänger jag en blick på klockan, det kopplar inte. Tills jag flyger upp från stolen i köket. DET TAR MINST 30 min 👊🏻 Detta tog en stund innan Hjärnkontoret förstod ! Lite många bilar ute på vägen för min tidsplanering. Till crossbanan för att hämta Elin och hem för att hämta Emmy och Elsa som hade sminka sig och hade klätt sig i rosa. Fina tjejer som jag hämtade. Elin på plats på ridskolan till 11.30 med marginal. Sen att bilen skulle ta oss 5km till, vad gör det?!

Detta kunde ha slutat i en ren katastrof med ledsna barn och en mamma behöver sätta sig i skolbänken för att lära sig att klockan. Att jag sedan några dagar tidigare hade förklarat för barnen hur dom skulle tänka om dom har en tid att passa.

 

🐴Väldigt roligt men Intensiva timmar🐴

 

Glad barn som kom till prisutdelning protokoll, mankam ev en rosett .

 

Nu kanske du tänker, hur vi skulle ta oss hem... inga problem... vi tankar 😀 och ja vi kom fram utan disel stopp. Det blev en lugn och skönt lördag EM/kväll med kvälls smörgås, Pez, lite lite chips, sushi godis och naturgodis. Filmen Strul jösses... har du sett den? En film från 1988 och jag har inte sett den sedan början av 90-talet. Effekter och tekniken som fanns att tillgå då var säker det bästa just då. Kul att se = nostalgi från glada 80-talet.