Kollega i många år.

Kollega i många år...och jag är inne på mitt 18:de år🐴♥️

Det känns lite konstigt (chock) med känslorna. Först är jag då överlycklig för min kollegas nya jobb. Jag är den personen som tycker att människor ska pröva nya utmaningar och vara nyfiken på livet även en konst att leva mer i nuet. Sen så blir jag ledsen för att jag ”förlora” en sådan fantastisk kollega på mitt underbara jobb som vill alla gillar. Min familj, Anna! Önskar dig lycka till med nya utmaningar inom ridkonsten.

 

Här nedan kan du läsa en artikel som KK har publicerat.

Anna Ronach har jobbat som ridlärare i Katrineholms ryttarförening i 13 år. Nu har hon sagt upp sig för att jobba på Vingåkers ryttarförening, Vårnäs.

 

– Det enkla svaret på frågan varför är att jag bor granne med stallet vid Vårnäs och kan ta mig till jobbet på tre minuter med cykeln. Men jag är ju uppvuxen i stallet på Vårnäs, mina föräldrar var med och bildade Vingåkers ryttarförening. Det var där jag började jobba som ridlärare innan jag 2005 kände att jag ville ha ett miljöombyte och började i Katrineholms ryttarförening vid Trolldal.

 

Hur svårt är det att lämna Trolldal efter 13 år?

– Det är en jobbig separation. Jag har trivts så bra och har fått så många goda relationer med personalen, eleverna och hästarna. Det känns som en skilsmässa när jag lämnar Trolldal i slutet av nästa månad för att börja i Vingåker den 1 november.

 

Ändå väljer du ett lämna en fast anställning för ett vikariat?

– Ja, jag ska vikariera för Maria Nordin som ska vara barnledig ett år, och vem vet vad som händer sen. Det får framtiden utvisa.

 

Har du någon specialgren som ridlärare?

– Nej, det har jag inte. Själv hoppade jag mest som ung, men på senare år har det blivit mer dressyr.

Du har egna hästen Rod Will på Trolldal just nu, får den följa med till Vårnäs?

– Absolut och det är redan klart med stallplats där.

 

ANDERS GÖRANSSON