Byn Ullared

Nu är dagen kommen då Elsa får utnyttja sin julklapp som hon fick av oss under granen. En weekend i byn Ullared, handling på det gula varuhuset Gekås, mat och mys, hotell övernattning, hotell frukost och mera handling som pricken över i :et stopp i Mjölby på MC och Frappen är nu drucken!!!

Elsa fick också av oss presentkort att använda på Gekås, det bästa tyckte nog vi vuxna att vi bjöd med en kompis! Det visa sig vara en vinst för oss båda. Det är roligt annars också men det är roligt för Elsa att minnas och uppleva tillsammans med en kompis. Vi som vuxna till Elsa ser annat också. Att ta ansvar för tid, mat och vara ”själva” över en natt. Att planera, göra listor och ekonomi. Det har fungerat oerhört bra och tjejerna är nöjda!

 

Bästa köpen:

Jenny: plädar

Johan: dojan med stålhätta

Elsa: Gula jackan

Ida: 3m lång laddnings sladd + hörlurar

 

Hemma köpte jag försvunna diamanten 349kr. På skoj så ville jag jämföra priset om jag skulle springa på spelet. Vet inte om jag skulle skratta eller bli en smula förbannad! Ett åtta nio kostade det... En fråga som kom upp i mitt huvud: hur är det möjligt???? Vi alla säger helt klart värt ett besök i det gula huset!