Latte, kaffe i all ära

När du hör eller ser ordet K A F F E vad säger eller tänker du då?

Jag tänker på ord som:

Kaffe, kaffefilter, kaffepuvler, kaffebryggare, kaffekopp/mugg, kafferast, kaffetår

För mig har också kaffet en koppling till gemenskap, njuta, ett lugn men också skratt och mer allvarligare samtal. Kaffet har också gett mig rutin i vardagen. Kan inte påstå att jag dricker någon större mängd kaffe. Det blir fm, em och lite mer på eftermiddagen. Jag dricker kaffe i två olika koppar. 1. I en keramik kopp som är gjord på Gotland eller 2. i en lite större mugg, utan handtag, med gummiring runt som är köpt som present till mig. Jag har många koppar och muggar som har olika betydelse för mig. Har du också det?

Kan också tycka att kaffe och matlagning hör ihop, kaffe efter maten.

 

 

1Lövbiff

Champinjoner, köttbuljong, grädde och salt

2lövbiff

Cream F, grädde, dijonsenap, salt och svartpeppar

3lövbiff

Thai med grönkål

 
Pastagratäng

På fredag blir det nog tacos eller varför inte lördag också finns så många olika sätt att variera på. 7 lördagar har vi suttit klistrade framför Mello. Hörrniii vann RÄTT låt?