Sommarlov

Sommarlov

Söndagen 2/8

 

Vet inte men ett häst inlägg på bloggen kanske skulle sista fint. Min axel är INTE bra men fungerade. Min kropp gillar det här vädret och fungerar bra och är samarbetsvillig. Gäller att få allt att klaffa: en utvilad kropp som är lagom trött, en hjärna som fortfarande vill och orkar tänka, för mig en mätt mage är viktigt. Gårdagens ridpass klaffa i minsta detalj. Satt upp från den höga pallen/rampen. Fick upp foten i stigbygeln utan att hjälpa till med handen. Fick över höger benet utan att lägga mig ner på hästen. Smidigheten går framåt. Men är inte där än att sitta upp helt själv. Att jobba mycket från marken men mycket varierade arbete har äntligen gett resultat. Sonny var taggad till jobb och ville iväg, kanske inte in i ridhuset. Det var så roligt och rida idag VI var så duktiga! Red fram med olika diagonala linjer. Travade på fyrkantspår, högervarv volt till vänster osv. Serpentiner halt-trav-halt osv. Avslutade med att trava några diagonaler och mycket olika skritt hastigheter. Elsa prövad lite också så hon travade av och skrittade av ute. Ett lyckat pass med bra samarbete. Vi har pratat länge om att lasta och åka transport. Men allt finns liksom på anläggningen, jag har inga tävlingstankar mer än klubbnivå och tjejerna kanske vill starta något. Det blev en åktur snabbare än vad vi kunde ana. Sonny är iväg och jobbar tillsammans med Akleia. Sonny är så cool i alla lägen. Där fick vi till ett bra samarbete också. Ur transporten på ett nytt ställe, tittade till och följde med Elsa och åt gräs. Lycka till nu i veckan,Sonny!