I advent tänder vi ljus...

 

Det är ju inte klokt egentligen att få boka in i sin egen almanacka. Att idag ska vi ta in och tar fram advent. 

Morgonen började inte så bra med för löst kokta ägg men vad 17 kan inte lyckas jämt. Frukosten blev inte så långrandig, utan hitta något annat stoppa i magen och då skynda iväg till skolan. Emmy och jag kunde lugnt njuta av frukosten för Vi var lediga idag. 

Satte på en maskin hästkläder och diskmaskinen på morgon. Det blev även plats för en rosa maskin tvätt också. Förberedde igår redan att ta fram stjärnor, barn ljusstakar, ljusbollar och massa annat plock. Det var bara för Emmy och mig att klättra på! Detta med att klättra är ett absolut förbjudet område för mig. Varför? Jag har urusel balans och teknik att ta mig upp en stol. Tyvärr född ENVIS som synden, just idag hade jag nytta av min Envishet. Det var nästan värre igår när jag skulle bestiga berg i form av gran, omg! Tog en flugsmällare tillslut 😂 ner kom det med en väldigt fart och höll gjorde det också. Tog några timmar men nu är allt på plats, lite stolt är jag över mig själv. 

 
Ljusbollen blev liggande, ska vara hängande men ändrade mig till liggande. Upp på stolen, ner från stolen, backa lite för stt se hur det blev, hände i någon timme.... nä.... upp på en stol ner med ljusbollen och ner från stolen. Samma visa i Elsas rum 😅😂
 
Röd med mässing, snygg 👌🏻

Sen hur jag kan styra runt en eftermiddag innehållande 4 timmar där det skulle äta mellis (köttbullar och spagetti) till stallet, till fritidsgården där det fick bli kvällsmat och hem och lägga barn till 20.15. Jag är impad av mig själv och mitt tjej team♥️ 

 

Vill bara anteckninga att det var -13 på morgonen och kväll -9. Tänker inte klaga👍🏻