En dag att minnas

Vi har pratat om olika efterrätter och smaker som vi mins. Avslutade kvällen med Hela Sverige bakar. Vilka hejare dom är och endast 3 kvar nu! Har du ätit detta som efterrätt när du var liten... vispad grädde, smula ner mariekex och lingonsylt. Upp i serverings skålar. Var det riktigt festligt fick man det i glass strutar. Känns som det är en efterrätt från 40/50-talet. Jag har ätit smörstekt ströbröd, hemkokt äppelmos med lättvispad grädde till. Serveras lager på lager och grädde högst upp. Känns som den efterrätten är en äldre...?
Vi festade till det på kvällen med att dricka julmust och äta årets julskum POLKA mycket godare än förra årets tomtegröt smak tyckte barnen, trots att dom var något straka i smaken. Så mysig ledig eftermiddag med alla barn hemma, det var så länge sedan. Barnen nöjda då är jag nöjd.
Nu är min julklapp helt använd. Jag började min lediga dag med att TVÄTTA håret, det är lyx att inte känna en svag lukt av hösilge😅😂 Sjkusa barn till skolan, lite piff och fix åt mig, stalltjänst, kaffe paus, hämta en sjukling, tvättstuga, matlagning, DUD, handla, hjälp i tvättstugan och häng i soffan. Längtar efter att börja på riktigt med paketkalendrar. Har en skiss 👍🏻 Men snäll-kalender, utmanings-kalender, paket-kalender eller en mix av allt är ju frågan 🤔 Hur gör ni i år?