Glädjetårar

Såhär såg annonsen ut! Sammanfattning * Ras: New Forest * Mankhöjd (cm): 147 * Inriktning: Dressyr,Allround * Kön: Valack * Födelseår: 2010 * Färg: Svart * Hästens namn: Ängsgårdens Sonny * Ursprungsland: Sverige * Dressyr: Lätt A * Hoppning: 80 cm
Åka på raggen är också tilltalande😊 Vi söker nu ett nytt hem till vår härliga Sonny. Sonny är en maxad D-ponny med både personlighet och stort hjärta. Han är okomplicerad i all hantering, tycker om att mysa och bli pysslad med, snäll att sko, lasta, duscha, klippa osv. Han är lugn, trygg och stadig att rida. Han kräver dock ”sin ryttare” för att komma till sin rätt och komma igång med sin motor. Är positiv och nyfiken och ”vill göra rätt”. Han kan ridas ut både i grupp och enskilt. Utbildad upp till LättA i dressyr, stadig och fin i formen, gör skänkelvikningar, öppna/sluta och enkla byten. Sparsamt tävlad LC och LB med godkända procent. Sonny tränas regelbundet i dressyr för tränare. Sonny är inte hoppad så mycket det senaste året pga skadad ryttare. Han hoppar dock med både god teknik och vilja och tycker att det är roligt. En riktigt snäll, personlig, snygg och välutbildad ponny som du kan ha roligt med i både vardagen och på träning/tävling. Vid seriöst intresse, hör av dig så kan vi berätta mer!
Jag kände mig seriös och ringde upp och blev sittandes i 40 min. Det kändes så rätt. Jag är som person (lite så) det löser sig och vad gör det om 100 år. Ringa kan jag ju göra och det betyder inte att jag har köpt någon ponny. Eller hur? Eller har jag? Så veligt är det och så mycket att den andra hästen blev såld på mindre än ett dyn senare. Sonny har mer personlighet på gott och ont såklart. Det roliga är att filmen som visas i annonsen hade jag inte sett, för det naggade sådant och gav liksom upp det. Utan gick på min magkänsla och hade heller ingen som helst aning om stammen på ponnyn heller men men fin är han!
Den 5/10 åkte delar av familjen till Gävle, Gävle Fältridklubb. Det var en lång bilresa men vi hade bunkra upp med allt från dryck till goa bullar. Väl framme så möts vi av mor och dotter som haft stalltjänst på ridskolesidan och sin sektion på privatsidan. En ponny som trivs med livet på ”ridskolan” och även utlånas till ridprofilen, gör ett bra jobb där! Jag får veta allt plus lite till ingen av oss är direkt svår pratade. Vad tittar jag på vid köp av häst: En bra grund att jobba ifrån, frisk och sund, ett topp 10 i psyket och trygg i sig själv, helhets intryck. Provridningen gick över förväntan och det finns ett underhålls arbete och utvecklings möjligheter. Det känns väldigt roligt och utmanade. Viktigaste av allt en sjyst och kärleksfull personlighet. Jag vet att detta kommer ta tid att bli ett med varandra. I första hand kommer Sonnys jobb att vara en kär familjemedlem och rehab-häst åt mig. Kanske en mor/dotter ponny😉😊 Vi har framtiden framför oss!