Tacksam

Som mamma känner jag mig tacksam 
 

Då var fritids aktiviteterna igång för Elsa. Lite mjuk start både för hästar och elever även för mig eftersom inte skolan har startat än...
Elsa fixade skivade morötter till Goliat (som hon avslutade förra terminen med) medans jag lämnade Elin och Emmy på fritids och föris.

 
 


Vi var inte stressade utan helt lungt handlade vi till caféet och rullade in kl 15.05. Lite nya färger, tycker att första intrycket är viktigt och NYA gardiner hade ju inte varit fel. Ska se om jag kan hitta på nått.

Vi fixade mellis och hade det rätt mysigt. Klockan börja närma sig att gå ner i stallet, en stund innan såg jag på Elsa att planeringen på lektionen/hästval inte var vad hon hade förväntat sig. Jag är lite så bara och köra antingen rider man (hon) eller så gör man (hon) inte. Kan inte hålla på att byta trixa bara för EN elev. Men visst försöker även jag fixa och trixa men eftersom jag har så pass lite koll på hästarnas gångtider så kan jag inte ge Elsa ett konkret förslag. Mer än att gå ner till stallet och se om det finns en lösning. Måste säga att Annette även verksamhetschef på ridskolan är helt fantastisk men barn. Elsa vill sååå gärna men behöver ha "trygghet" runtomkring sig men framförallt jobba med sig själv. Annette är suverän på att hitta det tillsammans med Elsa. Att det ska vara så svårt för Elsa , jobbigt liksom. När hon kommer igenom sig själv så går det ju 😊 "Avtalet är skrivet vad som gäller under hösten för Elsa"