Länge sedan...

 
semesterfirarna har hittat tillbaka till stallet. Det är något speciellt att komma tillbaka till ”mitt” andra hem när jag var liten, nu mitt arbete och nu mina barns andra hem. Kan liksom säga att cirkeln är sluten. Att få förebilder att se upp till, att få ta ansvar och utvecklas tillsammans. Kanske hästkomisar som håller hela livet som jag har! Elsa ha varit i stallet i veckan och har verkligen längtat och det värmer i hjärtat att höra prat och skratt. Snart är det både ridskole/knattestart och jag börjar jobba, Alla längtar. Skönt på något vis att komma in i vardagsrutiner och vad veckorna kommer att erbjuda, spännande.
 
 
Delar med mig av ett sms till Elsa. Ska bli kul och höra om hon använde sig av mina idéer. Hon sa igår att hon fick slut på ideer till slut.

Lite idéer tills idag:
5 min Skritt på lång tygel i båda varven. Gärna innanför spåret.
10 min skritt på kort tygel, jobba formning och ställning, innanför spåret flytta för skänkel ut till spåret rakt 6-10 steg sedan flytta in för skänkeln innanför spåret rakt 6-10 steg osv.
5-7 min trav snett igenom upprepa hela tiden snett igenom och jobba med formning och ställning
2 min skritt på kort tygel
2-4 min skritt lång tygel, klappa♥️
2 min på kort tygel
5-7 min trav som ovan
Avsluta med 10 skritt på kort tygel som ovan för att se om hon/han är mjukare och lyssnar finare på dina hjälper.
Lång tygel klapp och tack för idag! Lycka till 🐴🇸🇪