Hit och dit

Fredag đŸ‘‹đŸ»

Hit och dit dag! Med inslag av rea ♄

Kan sammanfatta dagen som vÀldig bra men lÄng.

Vi var hemma och fixa och trixa bort alla dessa julklapps kartonger pĂ„ fm. Det var vĂ€l ingen som var i nĂ„gra som helst ”stats klĂ€der” innan kl 11.00 och inte nĂ„gon frukost. Julklapparna har tagit överhand! Jag började med Lunchen kl 11.40 men...pyttipanna och stekt Ă€gg.

Elsa blev hÀmtad omkring kl 12.30 för att spela bowling med kompisar. DÄ passade vi pÄ att fika sedan Äka till stan och handla upp presentkort pÄ HM och julklapps pengar pÄ leksaksaffÀren pÄ stan. LeksaksaffÀren har fortfarande kvar ta 3 betala för 2. Elin valde skÀmt grejer, Slime och smink. Emmy hade sÄ svÄrt att vÀlja, tog bara i svin dyra leksaker. NÀr tjejerna hade varit inne i leksaksaffÀren i över en timme ringer mormor och frÄgar om vi vill stanna pÄ kvÀllsmat. AlltsÄ vilken rÀddning, finns en anledning att lÀmna affÀren! Emmy sÀger jag, du fÄr vÀlja vad du vill MEN dÄ fÄr du den leksaken nÀr du fyller. Hon svarar mig, fÄr jag!? FÄr jag vÀlja nÄgot stor och mÄnga pengar... sÄ vÀljer hon ett stort hundset med Barbie men jag fick bita mig i tungan. Jag hade sagt vad som helt. Ni kan ju tÀnka er med 2 stora systrar hur mycket Barbie det liksom redan finns....

Mellan HM och leksaksaffÀren sÄ hÀmta vi Elsa och lÀmnade henne i stallet. Ridning och möte stod pÄ schemat idag efter att slÀpa bowling klotet 40gÄnger.

Jag hittade ocksĂ„ lite smĂ„tt och gott i leksaksaffĂ€ren. Tatueringspennor, Disney sago/mĂ„larbok, Fhich priche och batterier. Packa in paket och sĂ„ ivĂ€g till dukat bord! NĂ€r klockan var 19.20 kĂ€nde jag nu fĂ„r Elsa vara klar helt enkelt. Trot eller ej hennes mobil hade dött. Å jag hade inte ett endaste ”stall nr”. Fick gissa i uppringda nummer...tillslut sĂ„.

Vi landade hemma straxt innan 21 men jag fick minsann Äka en svÀng till, Ät Elin. Trots att min kropp var helt slut och pricken över i:et fastnade jag i grankvistarna nedanför vÄr trapp... suck

Hemma igen var det bara kavla upp Àrmarna, typ mitt i natten. Huset Àr nu redo att förvandlas till ett cirkustÀlt och ta emot artister och djur för söndagens tvÄ förestÀllningar.

Vi Ă€r sĂ„ laddade đŸđŸ‰đŸŒ”