Auning

Jag hade lite ärenden kvar att göra så det blev en tur till Auning och banken. Grannen med banken låg bagaren, otur för mig men tur för min mor! Tror att vi fyllt denna fika kvoten för den här sommaren. Alla väntade på den försenade lunchen och ännu mer till fikat. Måste nästan erkänna att jag börjar tycka om den danska brödrosten mer och mer. Idag använde jag den till att värma fransk hotdogsbröd.
Mycket smart
Blev fika ute på terassen som är målad och klar. Proppmätta gick vi en promenad upp till marknaden. Tjejerna fick 70kr var att handla för. Emmy köpte ett dock tivoli och en boll, Elin åkte häst och vagn och ” gör det själv glass” och Elsa har sparat sina pengar till örhängen som hon sett i veckan. Jag gjorde marknadens fynd jag med...
Plånböcker fanns för allas intressen och smaker. Det blev även kvällsmat från grillen efter att köat i tre olika köer och Eriks bea som läckt i min väska som skulle används som dip till pommesen. Efter mycket om och men hade alls mat... Godnatt och dröm sött och vaknat torrt