Randers

Idag blev det en shopping tur till Randers köpcentrum. Där tjejernas favorit affär finns, Elsa har kolla in läget på nätet innan vi åkte.
Jag pratade om landet med tjejerna innan vi åkte och dom lättaste orden, lite kul. Vi är 6 personer och det är inte dyrt i Danmark om man har danska pengar kvar. Som idag var önskemålet att äta på Cina café en buffé för barn upp till 10 år 35kr och vuxen 65kr t.o.m billigare än hemma i Sverige. Jag sa innan att det är tråkigt om vi inte kan/har råd att följa med och äta ute men nu efter två gånger ute så måste jag nog säga att jah INTE är snål utan mer ekonomisk. Att växla 100kr DK får jag betala 146kr SV det är ju inte klokt, jag har nog inte varit med om detta på mina 32 år i mitt semester land. Men jag tycker att saker, ting och kläder kan jag forfarande fynda. Som tex 2 klänningar på HM för 70kr DK byxor som vi inte sett hemma 129kr DK. Danskarna rear ut mycket mer tur är väl det med tanke på pengar växlingen! Jag slog knut på mig så vi köpte inga kläder 👍🏻 Tror vi har kläder😉
Mitt i köpcentrum fanns det möjlighet att vara med i lego utställning, en rolig idé. Emmy tyckte det var fint ich att barnen hade varit duktiga.
Min lila godis butik, kalas grejer och en hel del slime 😀 Barnen hade egna pengar att handla i Tiger butiken. Försöker intala mig att jag är ekonomisk! Att vara 138 till 146 på 5 dagar.... nej nej jag är inte bitter!!!