Skoljoggen

Helt tvärtom idag, stressigt på morgonen,kaos och förväntningar på dagen. Varje barn hade sin packning och kläder. Varje barn är olika det får jag lära mig som förälder. Även fast jag vill att det ska lösa sig ändå om jag tar ett steg tillbaka men icke. Som jag redan hade planerat att gå upp till IP så blev det liksom inga problem utan bara kul att få vara med barnen och Bie skola.

Dagen började med en promenad till IP och samling på stora plan för uppvärmning som 6:an höll i. Suveränt bra gjort. Sedan vidare till spåret för att deltag i skoljoggen. När matsäcken var intagen var det dags för medalj utdelning och en tipspromenad runda med tema allemansrätten. Efter att lunchen var intagen så blev det brännboll för dom ville annars bjöds det på dans, fotbolls match och träning i ute gymmet.

Emmy lyste som solen att vara med Elsa. Nu har jag och Emmy landat i soffan för att ladda batterierna till förskolan och jobb.